16/9/11

Ενδομορφοι

Οι ενδομορφοι ειναι ο τυπος σωματος εχει χαρακτηρηστικα το καλουπι ενος στρογγυλου και μαλακου σωματος.Με αλλα λογια ειναι ενασ τυπος που παιρνει πολυ ευκολα μυικη μαζα,ομως παιρνει και λιπος εξισου ευκολα.Επισης εχει αργο μεταβολισμο και χανει σχετικα δυσκολα λιπος.Τελος,εχει μεγαλους και δυνατους μηρους και τετρακεφαλους ενα μεγαλο πλεονεκτημα στο Bodybuilding.
Εξαιτιας αυτων των χαρακτηριστικων του,ο ενδομορφος καλο ειναι να δουλεψει τα δυνατα του σημεια.Με αλλα λογια,θα ηταν πολυ χρησιμο για εκεινον να επενδυε πανω στην ταση να παιρνει ευκολα μυες(και λιπος)ωστε να αρχιζει να εξασφαλιζει το καψιμο καποιων επιπλεον θερμιδων λογω της αυξημενης μυικης μαζας.Απ'την αλλη πλευρα θα ηταν πολυ χρησιμο για εκεινον να καταφερει να περιορισει το λιπος,ωστε την περιοδο της γραμμωσης να εχει πιο ευκολο εργο.Επισης βασικο ειναι ενας ενδομορφος να κανει πολυαρθρικες ασκησεις(ασκησεις που περιλαμβανουν πολλες μυικες ομαδες)οπως το Squat
και οι πιεσεις παγκου ενω θα πρεπει να βασιστει στα δυνατα του ποδια.
Στον τομεα διατροφης,η λεξη πειθαρχεια πρεπει να υπαρχει στο μυαλο του ενδομορφου.Ο ενδομορφος δεν εχει ευαισθησια στην ινσουλινη που σημαινει οτι αποθηκευει πιο ευκολα λιπος μιας και η ινσουλινη παιζει αυτο τον ρολο.Η αποτομη αυξηση της ινσουλινης συμβαινει με δυο τροπους ειτε γιατι καποιος δεν τρωει συχνα ειτε καποιος τρωει μεγαλη ποσοτητα απλων υδατανθρακων.
Με γνωμονα τα παραπανω οδηγουμαστε οτι ο ενδομορφος πρεπει να τρωει οσο το δυνατον πιο συχνα.Αλλα ποιοι οι υδατανθρακες ειναι απλοι και ποιοι συνθετοι?Σε αυτη την ερωτηση την απαντηση δινει ο γλυκεμικος δεικτης(Gl)καθε τροφης.Ο γλυκεμικος δεικτης δειχνει την αυξηση της γλυκοζης στο αιμα μεσα σε δυο ωρες.Στην περιπτωση των απλων υδατανθρακων εχει αποτομη αυξηση και πτωση ενω με πιο συνθετους υδατανθρακες η συγκεντρωση γλυκοζης διατηρειται σταθερη.Γι'άυτο λοιπον οσο πιο χαμηλος ο δεικτης της τροφης τοσο πιο καλη η επιλογη.Πηγες υδατανθρακα με χαμηλο γλυκεμικο δεικτη ειναι τα λαχανικα(με εξαιρεση της ριζες),τα φρουτα,τα οσπρια,το σιταρι,το πληγουρι,το quinoa και τα προιοντα ολικης αλεσης κ.α.Επισης,ο ενδομορφος θα πρεπει να προσεξει να περιορισει τον υδατανθρακα του σε συγκεκριμενα γευματα μεσα στην ημερα,δηλαδη το πρωινο και το γευμα πριν και μετα την προπονηση.Επισης,πολυ χρησιμο θα ηταν και να μετραει τα γραμμαρια υδατανθρακα ωστε να μην ξεφευγει.Τελος,πρεπει να τονιστει πως ενας Bodybuilder που ειναι ενδομορφος ασφαλως και θα κανει μια υπερθερμιδικη διαιτα,αλλα οι επιπλεον θερμιδες θα κυμαινονται γυρω στις 250 και θα προερχονται απο καλα λιπη οπως λινελαιο,λιναροσπορο,ελαιολαδο,ξηρους καρπους κτλπ.
Στον τομεα της προπονησης,ο ενδομορφος χρησιμο ειναι να κανει αρκετα set(20-24) με μεγαλη ενταση και μικρο διαλειμμα ωστε να καψει θερμιδες.Χρησιμο ειναι να κανει οσο το δυνατον περισσοτερες επισκεψεις στο γυμναστηριο(5 φορες max βαρη)Θα πρεπει επισης να βασιστει σε πολυαρθρικες ασκησεις ωστε να ανεβει ο μεταβολισμος του.Το κλειδι ωστε ο ενδομορφος να πετυχει κριβεται αλλου.Στην συνεχη του μεριμνα για το αεροβιο ολη την χρονια.Δεν χρειαζεται να ειναι τοσο εντατικο,αλλα και η χαλαρη ενταση αμεσως μετα τα βαρη μπορει να κανει θαυματα!Τις μερες που δεν κανει βαρη θα μπορουσε να κανει μια σκληρη διαλλειματικη προπονηση ωστε να καουν θερμιδες.
Τελευταιο αλλα εξισου σημαντικο σημειο που θα σταθουμε ειναι τα συμπληρωματα.Τα συμπληρωματα που θα επιλεγουν απ' τον ενδομορφο θα πρεπει να περιεχουν λιγες θερμιδες και ασφαλως να μην συνοδευονται απο προιοντα οπως η δεξτροζη.Μια καλη,"καθαρη" πρωτεινη(82%+)θα κανει τελεια την δουλεια.Επισης μια καθαρη μονουδρικη κρεατινη σιγουρα θα κανει την διαφορα και θα βοηθησει να κανετε το κατι παραπανω.Επισης,η καταναλωση συμπληρωματος Ω3 κρινεται πολυ οφελιμη γιατι περα απ'το καλο που κανει γενικα στην υγεια βοηθα στο χτισιμο των μυων και το καψιμο του λιπους.Τελος,η χρηση των αμινοξεων γλουταμινης και BCAA ειναι πολυ οφελιμη και δαπανηρη ενω πολυ επιμενουν και για την χρηση λιποδιαλυτων απο ενδομορφους,αλλα δεν εχει δοκιμαστει απο εμας και δεν εχουμε ξεκαθαρη προσωπικη αποψη.